Influencer

Kdo je vlastně influencer?

Na úvod je potřeba si říci, že influencer je osoba/entita, která má vliv na určitou skupinu lidí. Influencery můžeme rozdělovat podle velikosti jejich vlivu – např. na microinfluencery, mainstreamové influencery, macroinfluencery atd. Současně influencery můžeme rozdělovat podle jejich zaměření, cílové skupiny kterou oslovují, obsahu který vytváří a také, na jakém médiu svůj obsah sdílí.

Influencer nemusí nutně být YouTuber, Instagramer či jiná celebrita, ale může to být např. doktor, právník, profesor, politik, sportovec či jiná osoba, která veřejně sdílí své myšlenky a ovlivňuje své okolí. Zároveň se nemusí vždy jednat o člověka (fyzickou osobu), ale influencer může být vymyšlená postava v knize, filmu či na sociálních sítích.

Boom influencerů, jak je známe dnes umožnily sociální sítě a s tím spojený rychlý přístup k informacím a obsahu. V minulosti se influenceři objevovali (a stále objevují) v tradičních médiích – TV, tisk, rádio. Když se podíváme více do minulosti, tak se influenceři objevovali v knihách, vyprávěli se o nich báje, pověsti atd.

Občas se nás klienti a lidé kolem nás ptají, kdy si myslíme, že fenomén influencerů skončí, kolik tomu dáváme času, zda se jedná o nějakou bublinu atp. V návaznosti na tyto otázky jsme přemýšleli nad relevantní odpovědí, která na otázky odpoví a zároveň bude z vycházet z nějakého předpokladu.

Odpověď: „Když se nad tím zamyslíme, tak influenceři jsou zde od pradávna – nejstarší influenceři byly bohové respektive persony náboženství a největší institucí (médiem) byly církve. Jedinou správnou odpověď na tuto/tyto otázky samozřejmě neznáme, ale na základě nejen historie předpokládáme, že influenceři zde budou stejně dlouho, jako lidstvo samo.“

Největší otázkou s tímto spojenou je, jakým stylem, formou a na jakých platformách budou se svými fanoušky influenceři v budoucnu komunikovat.