Influencer marketing je forma komunikace, která skrze influencery a jejich obsah předává fanouškům reklamní sdělení. Celá tato komunikace je postavena na předání message, poselství, či doporučení, které má divákům pomoci při rozhodování, vytváření mínění atd.
Influencer marketing je aktuálně jeden z nejefektivnějších formátů marketingové komunikace pro rozšíření povědomí o značce a produktu u vybrané cílové skupiny, který zároveň velmi efektivně a především autenticky divákům předává vybrané informace.
Influencer marketing funguje především na bázi propojení influencera se značkou a produktem. Ten následně influencer skrze svůj obsah komunikuje přímo svým divákům na svých komunikačních kanálech. V dnešní době jsou to převážně sociální sítě.
Diváci sledují influencery z různých důvodů – chtějí se bavit, inspirovat, obdivují danou osobu, chtějí se něco naučit atd. To, proč diváci sledují daného influencera, je ovlivňováno několika faktory např. typem obsahu nebo pro jakou cílovou skupinu tento obsah vytváří. Například u mladšího publika bývá mnohem větší pouto s influencerem. Pro tyto diváky bývá influencer často idolem, obdivují ho, chtějí být jako on nebo mít stejné věci. U staršího publika toto funguje podobně, ale trošku jiným způsobem. Tito diváci sledují influencery např. jako zdroj relevantních informací a inspirace – jaké šaty si koupit, podle jakých kritérií vybírat, či do jaké restaurace zajít.